Książki o tematyce międzynarodowej – perspektywa frankofońska

Parę dni temu WordPress przesłał mi zawstydzające zestawienie za zeszły rok na temat mojej aktywności. Mam mnóstwo na swoje usprawiedliwienie (bo jednak pracowałem i nie miałem czasu na budowanie pozycji „w sieci”), ale też mocne postanowienie poprawy 🙂

Zacznę od zdjęcia, które robiłem w czerwcu 2023 w księgarni sieci FNAC w Brukseli (to taki trochę EMPIK w świecie frankofońskim). Ilekroć jestem we Francji lub Belgii staram się znaleźć czas na krótką wizytę we FNACu i tam zawsze kupię przynajmniej jedną książkę (tym razem widoczną w lewym górnym roku) pozycję Francois Heisbourga, którą rozpaczliwie usiłuję w końcu przeczytać.

Co widzimy? W dużym uproszczeniu: wojna na Ukrainie i perspektywa na Chiny / Tajwan to dwa główne (choć nie jedyne) pukty skupienia. A w tle – Kongo i reszta świata. Będzie o czym czytać, myśleć i (może) pisać w tym roku.

Informacje o kazanecki

Researcher focusing on IR and Geopolitics
Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności, geopolityka. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz